Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Stängt ämne
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-02-23, 09:52   #1
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 272
Sharp$: 1138
Standard

Dagens fotboll 23/2


Idag är utbudet mindre än igår men de finns fortfarande två stycken cl matcher på programmet, returen i Porto-Sevilla och kommer Gunners titeldrömmar förbli drömmar eller tar man 3 poäng mot Stoke?
Samt lite annat smått och gott för dom som känner för de!

Shoot!
Riise är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-23, 09:58   #2
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 409
Sharp$: 3509
Standard

Bologna - Roma, matchen som snöade bort återupptas idag.
16 minuter spelade, det står 0-0, därför kan oddsen vara lite högre än de borde.

Om oddsen för att Båda lagen gör mål är för höga låter jag vara osagt, men 1.90 på detta spel låter sunt.
Bologna har gjort mål i fem raka matcher medan Roma både ger och tar. Montella ny tränare, och som gammal anfallare får nog "det lilla flygplanet" Roma att göra ett.
Piturek är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-23, 10:17   #3
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 83
Sharp$: 248
Standard

Jag har sett att vissa skrivit det tidigare, men överspelet i Inter-Bayern känns väldigt intressant. Två lag som varit inblandade i väldigt mycket målrika matcher senaste tiden. Ser man bara på lagnamnen så känns det som en given undermatch, men tittar man på deras offensiva kvalitet sammanslaget med deras ganska läckande defensiv så kan detta vara ett riktigt bra läge att kicka in på över till 2 gånger kulorna.
__________________
Vinci per noi!
forzawes är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-23, 10:49   #4
STG
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 33
Sharp$: 21
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av forzawes Visa inlägg
Jag har sett att vissa skrivit det tidigare, men överspelet i Inter-Bayern känns väldigt intressant. Två lag som varit inblandade i väldigt mycket målrika matcher senaste tiden. Ser man bara på lagnamnen så känns det som en given undermatch, men tittar man på deras offensiva kvalitet sammanslaget med deras ganska läckande defensiv så kan detta vara ett riktigt bra läge att kicka in på över till 2 gånger kulorna.
Förklara gärna varför lagnamnen gör så att det känns som en given undermatch? Tvärtom för mig
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Riise (+3)
STG är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-23, 11:03   #5
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 21
Sharp$: 104
Standard

Då ska vi se ...

Porto - Sevilla .... Vår känslor ?

Porto är ett superstarkt lag (spec på hemmagräs)KOLLA STATS!
- Sevilla har haft en kraftig, hårt svängande kurva i form av en uppförsbacke sedan November och hela vinter tiden .. har vår känslorna tagit över ?

På tal om skador m.m - läs www.svenskafans.se
nu skriver jag min uppfattning efter att jag analyserat och läst på lite över allt.

Sevilla slog senast Hercules (rena köttmuren) .. Lyckas man göra hål mot dom så tror jag inte de borde vara några konstigheter att kunna kontra in minst 1 boll mot Porto i 90minuter (5400sekunder). Den defensiva biten har varit i form av en "autobaan" hos Sevilla, men nu känns det ändå som att man har suttit i omkläddningrummet och börjat med att säga "anybody wants to share anything..............thank you for sharing with us" (rehab) .. För att Sevilla ska klara sig undan här så måste man göra minst 2 mål och vinna matchen (så klart med minst ett mål, dvs 1-2 men inte 0-1)..

Tyvär så tror jag inte att Sevilla kommer att ta sig vidare trots att man kommer att göra en bra match. Porto har botemedlet mot den Sevillista taktiken i bröstfickan, men där emot så tror jag inte Sevilla kommer att förlora den här matchen..
Mitt tips: 0-1 1-1 2-2

Spel tips: Porto - Sevilla handicap (0-1) 2 odds: 1.98 bettson.se


Bologna - Roma .. En ny trend ...?

Bologna - Roma .. Är nya trenden att ha minst insläppta mål, (senast tappade Roma en 3-0 ledning till 4-3 borta mot Genoa) Underskattning ? Målvaktbyte i Roma ?

Roma med Montello i båset som den nya chaffören ..
Läs svenskafans.se

Tips 0-1, 1-1, 0-2
Speltips: Lag att göra det första målet = Roma - odds: 1.85 betsson.se



Inter - B.munchen - En repris ...

Två starka lag med mycket vilja (känner att "hellre förlorar vi än att spela x, antigen vinna eller förlora")

Inter har sina defensiva samt def-offensiva kvaliteer med sig in i det sista medan man kliver in i matchen med 2 anfallare på plan och 0 anfallare på bänken .. Men vem har sagt att Motta Maicon m m inte kan göra mål .. Munchen minst lika starka ..

Munchen har presterat bra den senaste tiden (kolla stats) men det känns som att så fort man byter miljö så är det som att man har blivit dumpad av tjejen där hemma..

.....därför tror jag att Inter vinner matchen (tack vare hemmaplan och en fullsatt arena som gillar att prata med händerna)...

Mer fakta: svenskafans.se

Tips: 2-0, 3-1, 3-2
Speltips: Inter - B.munchen 1 odds: 2.30 betsson.se



Marseille - M.united... Orka ...

Det var så tråkigt att läsa om dessa två lag så jag orkar inte skriva om de..
Tro det eller ej men 0-0 ? Läst om denna match på svenskafans.se

Tips: 0-0, 0-1, 1-0
Speltips: Under 2.5mål odds: 1.58 betsson.se




Porto - Sevilla
handicap (0-1)
spel 2 1.98

Bologna - Roma
första lag att göra mål
Roma 1.85

Inter - B.munchen
matchvinnare
Inter 2.30

Marseille - Munited
antal mål
under 2,5mål 1.58


Beräknad från www.betsson.se
Källor om info m.m www.svenskafans.se och flera stats sidor via "länkinsamling" här på sharps.se
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
zz (+10)
troyme är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-23, 12:43   #6
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Blir faktiskt att lägga en liten slant på Stoke idag till 12.00 pengarna då Arsenal saknar Van Persie, Koscielny och Diaby. Inte för att Stoke direkt är världens bästa bortalag men dom är ju kända för sina skrällar och har Arsenal bara en off-day så kan nog Stoke ta en 0-1 seger. Vi får se hur det slutar
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-23, 13:25   #7
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 83
Sharp$: 248
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av STG Visa inlägg
Förklara gärna varför lagnamnen gör så att det känns som en given undermatch? Tvärtom för mig
Jag menade lagnamnen sett till ett lite mer historiskt perspektiv. För traditionellt sett känns väl inte ett italienskt mot ett tyskt lag som något målkalas? Defensiv catenaccio mot tysk disciplin. Precis som jag skriver gäller dock inte detta i denna match, men när jag hör de namnen drar jag i alla fall parallellen till den historiken. Eftersom jag bara nämnde det som en parentes ser jag dock inte varför det är väsentligt att diskutera detta. I så fall får du gärna förklara varför du tycker det är tvärtom, för det ser jag ingen motivering till det i din post.
__________________
Vinci per noi!
forzawes är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-23, 13:49   #8
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 272
Sharp$: 1138
Standard

Idag testar jag:

Arsenal-Stoke 1 HT/FT 1.90 samt HT 1.80 b365
Arsenal åkte på sin baksmälla senast mot Leyton Orient som jag trodde men fokuset inför den här matchen lär vara stort då man måste haka på Man Utd i toppen. Man har dock ligacup final på söndag som kan ta bort lite av fokuset. Men man saknar/vilar idag Van Persie, Koscnielny (stavning?), Diaby och Wilshere. Man kommer ändå med bra lag. Fabregas, Nasri, Walcott, Arshavin, Song kommer starta idag och troligtvis ger man centertank platsen till Bendtner. Man bör slå ett bedrövligt bortaspelande Stoke och brukar mot jämnbördigt motstånd få hål på dom hyfsat tidigt.

Marseille-Manchester U 2a +0 AH 1.65 b365 samt X HT 2.10 b24
United kommer med en del skadade, dock bara Giggs och Ferdinand som saknas nämnvärt. Man har oerhörd rutin av sånna här matcher och även om jag tror man är nöjda med ett kryss så reder man ut det här som storlagen brukar göra. Marseille saknar Gignac + att Brandao och Remy är tveksamma till matchen och där tappar man slagstyrka framåt. Blir en tråkig match med en knapp United seger i sikte, 0-1?
Riise är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-23, 14:40   #9
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 21
Sharp$: 104
Standard

Förlåt att jag skriver det här på denna tråd ...

Men snälla hur andvänder jag mina sharps ?
Hur bettar ni här ? ..
Finns ju ingen match program direkt ?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Riise (+10), 11433 (+10), 11433 (+50)
troyme är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-23, 14:45   #10
 
shorelines avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Ort: Sankt Petersburg
Inlägg: 780
Sharp$: 2222

KHL Playoff 2011
Stats: 26 - 35 - 6
ROI: 100.16%
Vinstprocent: 43.00%

Standard

Tror att du missförstått en aning. Det är ingen som lägger sina spel på den här sidan.
shoreline är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-23, 15:01   #11
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 21
Sharp$: 104
Standard

Okej, aa juste nu förstod jag ..
troyme är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-23, 15:04   #12
 
Soaps avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: Det karga nord
Inlägg: 852
Sharp$: 1843
Standard

Hej Troyme! Kul att du hittat hit och skriver motivering till dina spel. När du gör längre inlägg så tänk på att strukturera texten så att det inte blir så mycket onödiga mellanrum, använd dig t.ex. av spoiler taggar (ikonen näst längst till höger bredvid smiley knappen).

För att läsa mer om Sharp$ poäng kolla följande:
https://www.sharps.se/nyheter/lanseri...systemet-sharp
Soap är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-23, 15:52   #13
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 136
Sharp$: 587

Jackee Totals 2-6 - Avslut
Stats: 116 - 95 - 0
ROI: 115.35%
Vinstprocent: 54.98%

Standard

Jag funderar starkt på Porto idag. Tror Porto vill stänga matchen totalt så risken för att Sevilla skulle kunna vända är minimala. Med andra ord så tror jag att de inte kommer ligga på defensiven. Dessutom har Sevilla Palop och Caceres borta, vilket inte alls är speciellt för Sevillas defensiv som inte har varit något att hänga i julgranen den här säsongen.

Dessutom är jag tveksam om Sevilla verkligen är så taggad på att ta sig vidare i EL den här gången då det går så knackigt i ligan. Det genererar nog mer pengar att försöka säkra en EL/CL-plats än att lyckas gå vidare en runda till. Så vart ligger fokus egentligen?

Nej det blir att fundera vidare ett tag till.
Jackee är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-23, 15:59   #14
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 21
Sharp$: 104
Standard

Okej. Tack för informationen Soap =).
troyme är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2011-02-23, 16:00   #15
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 21
Sharp$: 104
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jackee Visa inlägg
Jag funderar starkt på Porto idag. Tror Porto vill stänga matchen totalt så risken för att Sevilla skulle kunna vända är minimala. Med andra ord så tror jag att de inte kommer ligga på defensiven. Dessutom har Sevilla Palop och Caceres borta, vilket inte alls är speciellt för Sevillas defensiv som inte har varit något att hänga i julgranen den här säsongen.

Dessutom är jag tveksam om Sevilla verkligen är så taggad på att ta sig vidare i EL den här gången då det går så knackigt i ligan. Det genererar nog mer pengar att försöka säkra en EL/CL-plats än att lyckas gå vidare en runda till. Så vart ligger fokus egentligen?

Nej det blir att fundera vidare ett tag till.
Glöm inte att Sevilla krigar för sitt sj-förtroende, laganda samt sin kära publik =).. Jag tippar faktiskt X2
troyme är inte uppkopplad   Ge poäng
Stängt ämne



td